کلیشه سازی چیست؟

کد آگهی
RF292342
اطلاعات تکمیلی
عنوان آگهی
کلیشه سازی چیست؟
متن آگهی

مزایای چاپ کلیشه :
از کلیشه‌ها برای چاپ سری استفاده می‌شود برای مثال در چاپ جعبه و کارتن , چاپ سفره و … می‌توان از این روش استفاده نمود.

از مهم‌ترین مزایایی که کلیشه سازی در چاپ دارد این است که می‌توان با این روش رنگ‌های مختلف را روی لایه‌های متخلخل و نیز روی سطوح صاف و صیقلی چاپ کرد. در روش‌های دیگر چاپ به چندین رنگ جوهر نیاز است تا رنگ و وضوح موردنظر حاصل شود اما در روش کلیشه سازی به این دلیل که از یک جوهر با قابلیت خشک شدن در زمانی کوتاه استفاده می‌شود می‌توان بافاصله‌های زمانی کم چندرنگ مختلف را روی سطح موردنظر چاپ نمود.

در این روش همچنین طرح موردنظر با یک چاپ با دوام و ثابت چاپ می‌شود و هر لایه دارای طراحی دقیق و کاملاً شبیه به لایه قبلی است و هر لایه کاملاً منطبق بر لایه قبلی قرار می‌گیرد به‌طوری‌که آخرین لایه مانند اولیه لایه چاپ‌شده می‌باشد و هیچ تفاوتی ندارد. کلیشه‌ها به این دلیل که از جوهرهای مخصوص استفاده می‌کنند قابلیت چاپ روی متریال های مختلف چه قابل‌جذب و چه غیرقابل جذب را دارند.

روش ساخت کلیشه های مختلف چگونه است؟
1.کلیشه ژلاتینی : برای ساخت این نوع کلیشه طرح در کامپیوتر طراحی می شود و روی کاغذ کالک پرینت گرفته می شود. کاغذ پرینت شده با ژلاتین و یا پلاستیک درون میز نور یووی قرار داده می شود و پس از نوردهی با فرچه و حلالی که در بالا ذکر شد شستشو داده می شود تا نقش و طرح مورد نظر برجسته گردد.
2.ساخت کلیشه فلزی: برای ساخت آن ابتدا روی سطح فلز مواد حساس به نور میریزند. برای این کار از فیلم نگاتیو استفاده می شود. در مرحله بعد از اسید برای گود کردن قسمت های غیر ضروری استفاده می شود و قسمت های نورخورده محکم می شود.
برای ساخت مهرهای برجسته از این نوع کلیشه استفاده می شود که این مهر ها بدون نیاز به جوهر و استامپ می توانند کاغذ را برجسته کنند و طرح مورد نظر را به چاپ برسانند . برای ساخت مهر های برجسته از کلیشه نایلوپرینت استفاده می شود.
3. کلیشه چاپ سیلک : برای ساخت آن روی طرح پرینت گرفته شده یک لایه نازک از لاک حساس روی توری شابلون کشیده می شود و به همراه پرینت طرح داخل دستگاه می رود و پس از نوردهی شابلون با فشار آب می شورند تا آماده شود.
4.کلیشه داغی : از این کلیشه برای چاپ سررسید و تقویم، چاپ کارت عروسی و روی چرم به کار می رود. این چاپ نیز به عنوان چاپ طلاکوب و یا برجسته به کار می رود. بعد از آنکه طرح را روی کاغذ کالک چاپ کردید آن را به همراه نایلوپرینت داخل دستگاه کلیشه سازی قرار دهید و به آن نور بتابانید. سپس آن را با حلال مناسب و فرچه بشورید. کلیشه نایلوپرینت می تواند تا دمای ۲۰۰ درجه را تحمل کند و به همین دلیل برای چاپ داغی سر رسید و تقویم و چرم مناسب می باشد.
5.کلیشه چاپ تامپو : برای این کار طرح را در فتوشاپ ، کورل و ... کشیده و روی کاغذ کالک پرینت می گیریم. برای تهیه آن می توان از لاک مایع استفاده کرد . پس از آن که روی میز نور قرار گرفت طرح را اسید زده و روی کلیشه قرار می دهیم.
6.کلیشه دیجیتال : تولید این کلیشه دارای ۷ مرحله است. کلیشه های دیجیتال یک لایه ماسک دارند که به نور لیزر CDE حساس می باشند. این لایه پس از لیزر شدن مثل فیلم آنالوگ عمل می کنند.
 
استان :
تهران
شهر :
تهران
ارزش
نحوه فروش
  • مراجعه به سایت
    • امتیاز فعلی: 0
    • کل آراء: 0
  • گزارش اشکال آگهی به مدیریت
  • کد کیو آر این آگهی کد  کیو آر این آگهی
  • ذخیره این آگهی بصورت پی دی اف ذخیره این آگهی  بصورت پی دی اف
  • 395 بازدید
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است
ثبت نظرات
نویسنده *
عنوان *
امتیاز
پیام *
گزارش خود در مورد اشکال در آگهی را بنویسید
پیام *
اگهی های مورد مقایسه
در حال حاضر هیچگونه آگهی برای مقایسه موجود نمیباشد
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
رمز عبور فراموش شده؟ یادآوری