نهال پسته بذری (بذر بادامی زرند)

تومان 6,000
کد آگهی
RF151823
اطلاعات تکمیلی
عنوان آگهی
نهال پسته بذری (بذر بادامی زرند)
متن آگهی
آشنایی با نهال پسته معمولی 
باخرید نهال معمولی پسته می توانید در سال های آینده باغ دار شوید، محصول خوبی برداشت کنید، محصول باکیفیت خود را به فروش برسانید و در آمد خوبی از برداشت پسته داشته باشید. با خرید نهال و کاشت آن در زمین مشخص شده بعد از پنج یا شش سال می توانید پسته برداشت کنید.
برای کاشت این نهال می توان گودال هایی به عمق سی یا چهل سانتی متر حفر کرد و خاک پای نهال را با کود دامی پوسیده(مانند کود آلی آب نگهدار که در فروشگاه ما موجود است) مخلوط نموده و گودال را پر نمود.
در اکثر باغ های پسته به دلیل عدم آگاهی باغداران،  فواصل کاشت رعایت نشده  و باغ هایی با شکل های نامنظم و متراکم مشاهده می گردد که علاوه بر عدم رعایت اصول صحیح باغداری، مشکلات عملیات داشت و برداشت را دارد. فاصله کاشت نهال ها از هم می تواند سه در سه باشد یعنی هر نهال سه متر در طول از نهال دیگر فاصله داشته باشد و سه متر در عرض از نهال دیگر فاصله داشته باشد.
هر نهال بعد از این که رشد کرد و به بار نشست می تواند بیست تا چهل کیلو پسته بدهد. هر کیلو پسته را در قیمت واقعی امروزی آن محاسبه کنید متوجه خواهید شد که هر درخت پسته می تواند چه مقدار در سال از درآمدتان را اختصاص دهد که مطمئناً درآمد بسیار خوبی دارد.
زمان مناسب آب و هوایی جهت کاشت نهال پسته
زمان مناسب آب و هوایی جهت کاشت نهال پسته عبارت است از:
  • در زمان هوای آفتابی و خیلی گرم و یا روز های خیلی سرد و یخبندان و روز های که باد شدید می وزد باید از کاشت نهال پسته جلوگیری کرد.
    بهترین زمان کاشت نهال پسته فصل پاییز است قبل از خواب رفتن نهال.
نکاتی ضروری در مورد نهال پسته پیوند خورده
وقتی که شما نهال های پسته را تازه پیوند زده اید به اصول و نکاتی باید توجه کنید تا در آینده صاحب درختی پر بار شوید و سود زیادی داشته باشید. اصولا زمان مناسب برای پیوند زدن موقعی است که گیاه در دوره فعالیت خود باشد. پس از نظر علمی در هر فصل از سال به جز زمانی که گیاه در حال استراحت است و دارای شیره نباتی راکد است می توان پیوند زنی را انجام داد. حال شما دارای نهال پسته پیوند خورده هستید و منتظر دیدن ثمره اقتصادی آن هستید.
چرا نهال پسته را پیوند میزنیم؟
شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود اصولا نهال پسته را اگر بدون پیوند رها کنیم و بگذاریم بصورت طبیعی رشد کند چه اتفاقی می افتد؟ خب جواب سوال شما این است اگر نهال پسته را بدون پیوند رها کنیم و عملیات پیوند انجام ندهیم، نهال پسته در دو حالت رشد می کند، ممکن است درخت نر شود و یا درخت ماده.
درخت ماده بالغ بدون پیوند، پسته حاصل از آن یک پسته بی کیفیت و کوچک است که برای تجارت و صادرات مناسب نیست.
اما وقتی نهال پسته را پیوند میزنیم در واقع تعیین میکنیم که به درخت نر تبدیل شود و یا ماده یا این که تعیین می کنیم در آینده از نهال پیوند خورده چه نوع پسته ای برداشت کنیم. در واقع با پیوند زدن نهال تمام ویژگی های آن قابل تغییر است.
مهمترین دلایل خشک شدن نهال و راه مقابله با آن
مهمترین دلایل خشک شدن نهال و راه مقابله با آن عبارت است از :
آبیاری نامناسب : آبیاری در باغ های تازه احداث شده یک مسئله حائز اهمیت است. آبیاری نهال ها باید در هنگام صبح یا عصر انجام شود. آبیاری نهال ها در اواسط روز یا یا در زمان اوج گرما نادرست است و می تواند منجر به خشک شدن نهال ها شود. سعی کنید تا حد امکان در این زمان ها آبیاری نهال ها را انجام ندهید و از میزان کافی آب برای آبیاری استفاده کنید.
استفاده از نهال های غیر استاندارد و دارای بیماری : سعی کنید از فروشگاه های معتبر نهال ها را خریداری کنید، چونکه احتمال آلودگی این گونه نهال ها در برخی نهالستان ها وجود دارد.
بیماری ها و آفات : از دیگر عواملی که می تواند منجر به خشکیدگی موقت نهال ها شود می توان به حیوانات، بادهای سرد و گرم، آتش زدن عرصه ها و… اشاره کرد، که در خصوص هر مورد باید اقدامات لازم را انجام داد. به هر حال اگر مسائل فنی باغ ها در سال های اول حل شود، شکی نیست که باردهی باغ تسریع گردیده و زودباردهی باعث می شود تا شما به اهداف اقتصادی خود برسید.
در صورت بروز مشکل در روند خرید اینترنتی و یا جهت دریافت مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید:
پشتیبانی : 02128421898 | مهندس علوی : 09916924189
 
استان :
کرمان
شهر :
رفسنجان
ارزش
نحوه فروش
  • تماس بگیرید
  • مراجعه به سایت
    • امتیاز فعلی: 0
    • کل آراء: 0
  • گزارش اشکال آگهی به مدیریت
  • کد کیو آر این آگهی کد  کیو آر این آگهی
  • ذخیره این آگهی بصورت پی دی اف ذخیره این آگهی  بصورت پی دی اف
  • 416 بازدید
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است
ثبت نظرات
نویسنده *
عنوان *
امتیاز
پیام *
گزارش خود در مورد اشکال در آگهی را بنویسید
پیام *
اگهی های مورد مقایسه
در حال حاضر هیچگونه آگهی برای مقایسه موجود نمیباشد
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
رمز عبور فراموش شده؟ یادآوری