پنج نکته که باید درباره ویندوز ۱۰ بدانید

02/10/2014

پنج نکته که باید درباره ویندوز ۱۰ بدانید

مایکروسافت با جهش از روی عدد ۹، سرانجام سیستم عامل جدید خود را با نام ویندوز ۱۰ رونمایی کرد. سیستم عامل جدید می‌تواند تلفیقی از ویندوزهای ۷ و ۸ تلقی شود.

مایکروسافت سرانجام از جدیدترین نسخه ویندوز رونمایی کرد و شاید این، بهترین خبری باشد که کاربران ناراضی از ظاهر و تغییرات ناگهانی در ویندوز ۸ دریافت می‌کنند.

نام سیستم عامل جدید، ویندوز ۱۰ است. البته کسی نمی‌داند که چرا بعد از اعداد هفت و هشت، ۹ می‌آید. به گزارش سایت دیلی‌دات، نکات زیر درباره محصول جدید مایکروسافت قابل توجه هستند:

۱. دسک‌تاپ سنتی ویندوز بازگشت

شکل و شمایل پیشین دسک‌تاپ، مخصوصاً منوی استارت سنتی ویندوزها که با اشتباه عجیب مایکروسافت، ناگهان در ویندوز ۸ حذف شده و نارضایتی کاربران را در پی آورده بود، قهرمانانه بازگشتند.

نوار ابزار هم دارای قابلیت جدیدی شده که تمام اپلیکیشن‌ها و فایل‌های باز و فعال روی کامپیوتر را نشان می‌دهد. جو بلفیور مشاور مدیریت مایکروسافت گفته است که محصول جدید تمام خواسته‌های کاربران ویندوزهای ۷ و ۸ را برآورده خواهد کرد.

۲. سیستم سازگار با دستگاه‌های لمسی به قوت خود باقی‌ست

امکاناتی که با معرفی ویندوز ۸، در اختیار کامپیوترهای لمسی قرار گرفتند، کماکان در سیستم عامل جدید وجود دارند. همان‌طور که اشاره کردیم، بنا بر ادعای مایکروسافت، ویندوز ۱۰ تلفیقی از ویندوزهای کلاسیک و ویندوز ۸ است که نقاط قوت هر دو را توامان با خود دارد.

اگر شما یک صفحه کلید به دستگاه وصل کنید، پیش‌فرض ویندوز ۱۰، دسک‌تاپ کلاسیک خواهد بود و برای دستگاه‌های لمسی، کاربران می‌توانند از منوی استارت کاشی‌وار شبیه ویندوز ۸ با قابلیت لمس انگشتی استفاده کنند.

۳. یک فروشگاه برای تمامی دستگاه‌های مجهز به ویندوز

فروشگاه اینترنتی ویندوز هم‌اکنون در ویندوز ۱۰ می‌تواند تمامی دستگاه‌های دیگر ویندوزی شما مانند تبلت و تلفن‌های هوشمند را پوشش دهد. قرار است که اپلیکیشن‌های مطرح جهانی بیش از پیش در این فروشگاه حضور داشته باشند. مایکروسافت وعده داده که در کنفرانس موسوم به BUILD که ماه آوریل آتی برگزار می‌شود، در این‌باره اطلاعات بیشتری بدهد.

۴. قابلیت‌های کاربری قدرت‌مند

مایکروسافت همانند سیستم عامل دسک‌تاپ‌های اپل (OS X) این قابلیت را در اختیار کاربران گذاشته که از چند دسک‌تاپ در آنِ واحد استفاده کنند. دسک‌تاپ‌های مجزا این امکان را به کاربران می‌دهند که اپلیکیشن‌های کاری را از برنامه‌های شخصی جدا کرده و میز کار منظم‌تری داشته باشند.

۵. خبرهای بیشتر در راه هستند

مایکروسافت قرار است در آینده نزدیک امکانات بیشتر ویندوز جدید را نیز معرفی کند. در رونمایی اخیر، مایکروسافت تنها کلیات ویندوز را معرفی کرد و اپ‌های مهمی چون اینترنت اکسپلورر و امثال آن بعداً رونمایی خواهند شد.

ویندوز ۱۰ در میانه سال ۲۰۱۵ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هنوز معلوم نیست که آیا کاربران ویندوز ۸ می‌توانند به صورت رایگان سیستم‌های خود را با ویندوز جدید به‌روز کنند یا خیر.

گزارش خود در مورد اشکال در آگهی را بنویسید
پیام *
اگهی های مورد مقایسه
در حال حاضر هیچگونه آگهی برای مقایسه موجود نمیباشد
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
رمز عبور فراموش شده؟ یادآوری