آمازون گوشی هوشمند خود را معرفی کرد

22/06/2014

آمازون گوشی هوشمند خود را معرفی کرد

شرکت آمازون هم وارد جمع‌تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند شد. جف بزوس، رئیس آمازون، در مراسمی در شهر سیاتل از گوشی "فایر فون" پرده‌برداری کرد. این گوشی هوشمند در ابتدا تنها در آمریکا قابل خرید خواهد بود.

جف بزوس، رئیس آمازون، در مراسم رونمایی از فایر فون

آنگونه که از شواهد برمی‌آید تلفن هوشمند آمازون در راستای تقویت کارکرد اصلی، که آمازون بر آن استوار شده، به میدان آمده است: تشویق به خرید. بسیاری از ویژگی‌های این گوشی هوشمند که "فایر فون" (Fire Phone) نام دارد، با این هدف طراحی شده‌اند که سود بیشتری را نصیب آمازون کنند. برای مثال یکی از قابلیت‌های این گوشی "فایر فلای" (Firefly) است که درست به همین دلیل روی این تولید جدید آمازون تعبیه شده است.

جف بزوس، رئیس آمازون، روز چهارشنبه (۱۸ ژوئن/۲۸ خرداد) در مراسمی در شهر سیاتل، این گوشی را معرفی کرد؛ صفحه نمایش ۴/۷ اینچی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی. سیستم عامل گوشی FireOS مبتنی بر اندروید است. به این ترتیب آمازون نیز وارد گود رقابت با سامسونگ و اپل شد که در حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارند.

"فایر فلای" یکی از قابلیت‌های اصلی فایر فون است که توسط جف بزوس به حاضران نشان داده شد؛ او برای نشان دادن این ویژگی، روی یک دکمه خاص فشار داده و سپس دوربین گوشی را روی اشیای مختلف زوم کرد. در این هنگام نرم‌افزار شروع به اسکن اشیا، برای نمونه قاب یک سی‌دی یا عنوان یک کتاب که شاید روی میز خانه همسایه باشد، کرده و به کاربر پیشنهاد خرید آن‌ها را می‌دهد. طبیعی است که بهترین مکانی که برای خرید این اشیا نیز توسط نرم‌افزار پیشنهاد می‌شود، سایت آمازون است.

البته این گوشی اشیای دیگر نظیر شیشه نوشیدنی یا جعبه دستمال را هم رصد کرده و برای خرید پیشنهاد می‌دهد.

فایر فلای (کرم شب‌ تاب) یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد گوشی آمازون است


قبل از معرفی رسمی گوشی جدید، گمان می‌رفت که آمازون قصد دارد از این محصول نو بیش از همه در راه تشویق کاربران به خرید استفاده کند و همین هدف نیز این شرکت را واداشته تا پا در کفش اپل و سامسونگ بکند. فایر فون از نظر تکنیکی به خوبی مجهز شده، اما با این حال در عمل بایستی دید که آیا برای نمونه دوربین گوشی همانگونه که وعده داده شده، کار می‌کند یا خیر.

در هر حال یک نکته روشن است و آن اینکه صاحب فایر فون می‌تواند به طور نامحدود هر تعداد عکسی را که می‌خواهد، در "آمازون کلاود" ذخیره کند.

قبل از این گفته می‌شد که آمازون قصد دارد یک گوشی سه بعدی به بازار معرفی کند. در مراسم رونمایی جف بزوس از عملکرد "چشم‌انداز پویا" سخن گفت و نشان داد که چگونه عکس ساختمان معروف "امپایر استیت" زمانی که او گوشی را می‌چرخاند، حرکت می‌کند.

چهار دوربین تعبیه شده روی صفحه جلویی گوشی، حرکات سر کاربر را تعقیب کرده و تصویر نشان داده شده را طوری تغییر می‌دهند که حالت سه بعدی پیدا می‌کند.

به کمک این ویژگی می‌توان مثلا به هنگام انجام بازی‌با گوشی، به گوشه‌ها هم سرک کشید. اندی ایناتکو، روزنامه‌گار در حوزه فناوری، می‌گوید: «آمازون چند کارکرد جدید در گوشی تعبیه کرده که با حال به نظر می‌رسند. ویژگی سه بعدی بودن زمانی عالی عمل خواهد کرد که طراحان بازی‌ها این ویژگی را به هنگام طراحی یک بازی در نظر بگیرند.»

به گفته وی اگر هم این اتفاق نیفتند، باز جای دوری نخواهد رفت و فایر فون گران‌تر از گوشی‌های مشابه با عملکرد مشابه نخواهد بود.

در حال حاضر گوشی فایر فون نزدیک به ۶۵۵ دلار قیمت دارد. علاقمندان در آمریکا از اواخر ژوئیه می‌توانند این گوشی را بخرند. پیش‌فروش گوشی از روز چهارشنبه (۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد) آغاز شده است. آمازون هنوز تاریخ دقیق ورود این گوشی‌به بازارهای اروپا و آسیا را اعلام نکرده است.

گزارش خود در مورد اشکال در آگهی را بنویسید
پیام *
اگهی های مورد مقایسه
در حال حاضر هیچگونه آگهی برای مقایسه موجود نمیباشد
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
رمز عبور فراموش شده؟ یادآوری