7 ویژگی تبلت که باعث می شود لپ تاپتان را کنار بگذارید!

22/06/2014

7 ویژگی تبلت که باعث می شود لپ تاپتان را کنار بگذارید!

7 ویژگی تبلت که باعث می شود لپ تاپتان را کنار بگذارید!
 
من علاقه زیادی به تبلتم دارم ، همراه همیشگی و کمک فوق العاده ای برای انجام کارهایم است اما حالا با خواندن این نکات فهمیدم که چه کارهایی می توانم با آن انجام دهم که پیش از این نمی دانستم !

در این سال های اخیر، تبلت ها مسیر طولانی ای سپری کرده اند. زمانی تبلت ها تنها به عنوان وسیله ای برای سرگرمی و بازی به شمار می آمدند، اما حالا پیشرفت های تکنولوژی فاصله ی بین کار و سرگرمی را کمتر از پیش کرده است. گرچه ممکن است تبلت کارایی لپ تاپ را نداشته باشد اما با افزودن ترفندها و برنامه هایی به آن می توانید از تبلت استفاده های زیادتری بکنید و شاید دیگر نیازی به لپ تاپ نداشته باشید !
در ادامه به معرفی هفت برنامه می پردازیم که با قرار دادن آن در تبلت می توان آن را جایگزین لپ تاپ کرد:


1. به صورت وایرلس از تبلت پرینت بگیرید!

از تبلت پرینت گرفتن به آن آسانی ها هم که فکر می کنید نیست. وقتی می خواهید از کامیپیوتر یا لپ تاپ پرینت بگیرید کافیست کابل آن را وصل و درایور را نصب کنید و سپس پرینت بگیرید. اما برای پرینت گرفتن از تبلت باید به صورت وایرلس به شبکه چاپگری متصل شوید. برنامه ی Cloud Print که شرکت گوگل آن را طراحی کرده است این کار را آسان تر کرده است. برای استفاده از آن کافی است وارد تنظیمات کروم Chrome سپس وارد گزینه ی Advanced Settings شوید و بر روی Cloud Print کلیک کنید. طبق راهنمایی های آن عمل کنید تا به پرینتر مورد نظر وصل شوید یا یکی از پرینترهای وایرلس cloud-ready را انتخاب کنید و به این طریق از هر وسیله ای که در آن کروم فعال است می توانید به پرینتر خود متصل شوید.


2. به کمک Cloud فضای ذخیره اطلاعات تبلت را بالا ببرید

فضای ذخیره سازی بیشتر تبلت ها 32 یا 64 GB است. با توجه به این ظرفیت تنها می توان تعداد کمی سند،عکس و ویدئو ذخیره کرد، اما کاربرانی که برای چنین محصولاتی پول پرداخت می کنند قطعا خواهان فضای ذخیره سازی بیشتری هستند. Thumb درایوها و SD کارت ها تنها تا حدودی می توانند این نیاز فرد به منبع ذخیره را تامین کنند، اما برای ذخیره ی پروژه ها و برنامه هایی که به فضای خیلی زیادی نیاز دارند بهره گیری از منبع ذخیره Cloud ضروری است.
Google drive، dropbox و Amazon Cloud جزو گزینه های انتخاب Cloud storage آن هم از نوع مجانی اش می باشند. البته این شرکت ها برای ظرفیت های بالاتر خدماتشان را به ازای پرداخت پول ارائه می دهند. شرکت گوگل به ازای هر 100GB فضا، ماهیانه مبلغ 5دلار دریافت می کند_ معامله ای که به فرد این امکان را می دهد تا با هر سیستمی که به وای فا مجهز است به تمام فایل های مهمش دسترسی داشته باشد.


3. فایل هایتان را بی هیچ غمی مدیریت کنید!

مدیریت فایل می تواند حکم کابوس را داشته باشد! اما مسلما ایجاد نظم و جلوگیری از آشفتگی جزو ضروریات است. استفاده از تبلت یعنی فراموش کردن نظم و سازماندهی! خدمات مدیریتی ای که iOS و اندروید به صورت فایل های پیش فرض ارائه می کنند هم چندان موثر نیست.
برای رسیدن به سازماندهی مورد نظر، برنامه ی Solid Explorer Unlocker برای تبلت های اندرویدی گزینه ای بسیار مناسب به شمار میرود که به طور مستقیم فایل ها را به سمت جایگها اصلی خود هدایت می کند. تنها با صرف مدت زمان اندکی جهت آماده سازی می توانید هر زمان که به فایل ها نیاز داشتید سریعا به آن ها دسترسی داشته باشید.

4. به کمک کیبوردهای Third-Party با سرعت بیشتری تایپ کنید

رابط تایپ iOS اپل تا مدت طولانی ای موجب رنجش شیفتگان تکنولوژی بود. رابط QWERTY قفل شده و عدم وجود گزینه های شخصی سازی موجب نارضایتی کاربران در سرتاسر جهان شد. البته طرح پیش فرض اندروید هم چندان بهتر از iOS نیست اما آیا می دانستید برای رفع این مشکلات می توانید کیبورد دیگری را از اینترنت دانلود کنید؟ برای این کار می توانید به Google Play store بروید و از میان انواع کیبوردها، کیبورد دلخواهتان را انتخاب کنید و مبادله ی آن ها هم بسیار آسان است.
علاوه براین، خوشبختانه برای اکثر تبلت ها می توان از کیبوردهای وایرلس استفاده کرد و یا از طریق کابل USBکیبورد را به آن ها متصل کرد. اگر با مشکل محدودیت حجم ذخیره در تبلت روبه رو هستید انتخاب کیبوردهای Roll-out گزینه ی مناسبی به شمار می رود.


5. خلاقیت کلید موفقیت است

اگرچه هنوز Microsoft Office بر روی تبلت هایی که ویندوزی نیستن کار نمی کند اما شرکت های زیادی وجود دارند که گزینه های جایگزین عالی ای را ارائه کرده اند.
به عنوان مثال، گزینه مجانی Quickoffice محصول شرکت گوگل، این امکان را می دهد تا اسناد مربوط به ورد، اکسل و پاورپوینت را خلق کنید، ببینید و ویرایش کنید. نسخه Adobe reader نیز برای تبلت وجود دارد. PDF Splicer در iOS و PDF Utility در اندروید این امکان را می دهد تا اسناد جدیدی ایجاد کنید آن ها را ویرایش و ادغام کنید.


6.تمام اهداف خود را بنویسید

داشتن لیست کارهایی که باید انجام شوند، تقریبا برای همه افراد ضروری است.داشتن دفترچه یادداشت، لیست برنامه و تقویم گزینه خوبی است اما در این برهه به چیزهایی جدید تر و ملموس تری نیاز است.
Evernote برنامه ای بسیار خوب برای به اشتراک گذاشتن یادداشت ها و سایر اطلاعات می باشد و Wunderlist برنامه ای جالب برای برنامه ریزی کارها و به اشتراک گذاردنش با سایر دستگاه ها و افراد به شمار می رود. اگر مدیر پروژه ای هستید یا در کاری به صورت حرفه ای مشغول هستید قطعا سادگی کار با این برنامه را ستایش خواهید کرد.


7. گشت و گذار در اینترنت

جدا از اینکه از چه نوع تبلتی استفاده می کنید، گشت و گذار اینترنت با وب گرد پیش فرض دستگاهتان ممکن است بسیار عذاب آور باشد! اما کروم وب گردی بسیار مناسب و موثر برای وب گردی است که بر روی تمام دستگاه ها و سیستم ها نصب می شود. همچنین کروم قادر است کلیه پسوردها، بوک مارک ها، تاریخچه و سایر تنظیمات را ذخیره کند. مهم نیست به کجا می روید، کروم در همه جا و به صورت یکپارچه کمک می کند تا از گشت و گذار در اینترنت لذت ببرید.
اگرچه تبلت ها هنوز نمی توانند به طور کامل جایگزینی برای دسکتاپ شوند اما نسبت به نوت بوک ها و تلفن های هوشمند بسیار قوی تر عمل می کنند. در قدیم لازم بود تا کیفی پر از کلیه لوازم و اسباب مورد نیاز را با خود حمل کنید اما امروزه به واسطه ی خلاقیت و انجام تنظیمات کوچکی می توانید تمام آن لوازم را تنها درون یک دستگاه جا دهید!

منبع:آی باتو

گزارش خود در مورد اشکال در آگهی را بنویسید
پیام *
اگهی های مورد مقایسه
در حال حاضر هیچگونه آگهی برای مقایسه موجود نمیباشد
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
رمز عبور فراموش شده؟ یادآوری